Želodec in želodčne težave

  • BIOstile
  • 12/07/2018
  • 0

Želodec je organ, ki je del prebavnega trakta. Naloga želodca je, da sprejme delno predelano hrano – prežvečeno hrano in jo pripravi za absorbcijo v tankem črevesu. Hrano razgradi z izločanjem kisline in jo do neke mere razkužuje in uničuje bakterije, ki so morebiti prišle s hrano v želodec.

Ne samo da mora zmleti hrano, da predstavlja rezervoar hrane in se v njem začne tudi presnavljanje sestavljenih sladkorjev in beljakovin iz hrane, njegova pomembna vloga je tudi v regulaciji apetita in obrambna vloga.

Bolečine v želodcu, ko je le-ta prazen, kažejo na težavo zaradi preobčutljivost na izločeno kislino, za okužbo s helikobakterjem ali razjedo. Bolečine po obroku pa so indikator za motnje praznjenja želodca, dvanajstnika, žolčne kamne, itd. Vsak bolnik drugače zazna težave, ki izvirajo v želodcu, vsak jih drugače doživlja in podaja. Ne glede na vzroke, se prebavila odzivajo enako z bolečinami ali krči.

Bolečine v zgornjem delu trebuha ali spodnjem delu prsnega koša, ki so jim lahko pridruženi tudi napihnjenost, pekoč občutek v žlički, slabost, občutek “teže” po obroku, spahovanje ali zgaga, so pogoste želodčne težave. Če so te težave vaši spremljevalci v življenju, niste osamljeni. Vse več ljudi se srečuje z bolečinami v želodcu in težavami povezanimi s prebavo. Bolečino povzroča tudi vsakodnevni stres, ki je povezan s kislino in bakterijami želodca.

Veliko težav pa lahko lajšamo in odpravimo sami:

  • Ne jejte prehitro. Vzemite si čas in hrano temeljito prežvečite, saj boste tako pogoltnili manj zraka, želodcu pa se ne bo treba hitro prilagoditi velikim količinam hrane.
  • Ne mešajte velikega števila živil, hrana naj tudi ne bo prevroča ali premalo toplotno obdelana.
  • Želodca nikoli ne napolnite. Ko vstanete od mize, morate imeti občutek, da bi lahko pojedli še več.
  • Večerjajte pičlo in najmanj dve do tri ure pred spanjem.
  • Ne jejte, kadar ste zaskrbljeni, utrujeni ali slabovoljni, kajti negativna čustva zavirajo nastajanje prebavnih sokov.
  • Pijete lahko pol ure pred obrokom in eno uro po njem.

Drugo alternativo reševanja želodčnih težav pa predstavljamo z naravnima produktoma, Liquid prebiotics in Carbo Digest, ki ju je najbolje kombinirati.

Liquid prebiotics je sok s sladkim okusom, ki ga je potrebno popiti dvakrat dnevno po 20 ml, in sicer 30 minut pred zajtrkom in pred večerjo. Glavni sestavini sta arabinogalaktan in inulin. Arabinogalaktan sodi med imunomodulatorje. Gre za snovi, ki pospešujejo in zavirajo imunski odgovor. Je vodotopna vlaknina, ki pospešuje delovanje koristne črevesne flore, s čimer pozitivno vpliva na črevesno floro. Najdemo jih v nekaterih rastlinah, gobah in kvasovkah, in jih lahko zaužijemo s prehranskimi dopolnili. V tradicionalni medicini se uporablja za spodbujanje imunskega sistema.

Inulini so skupina naravnih oligosaharidov (več skupaj povezanih enostavnih sladkorjev), ki nastajajo v različnih rastlinah. Uvrščamo jih v razred ogljikovih hidratov imenovano fruktati. Inulin nekatere rastline izkoriščajo za hrambo energije in ga običajno najdemo v koreninah ali gomoljih. Inulin se v prehrani uporablja vse pogosteje, saj ima izjemno prehrambeno in funkcionalno vrednost. Ima minimalen učinek na krvni sladkor, zaradi česar je na splošno primeren za diabetike ter potencialno koristen pri obvladovanju težav s krvnim sladkorjem. Sok je dobrodošel tudi pri majhnih otrocih.

Carbo Digest pa je mešanica prebavnih encimov, posebej namenjena za vsejedce in tiste, s krvno skupino »O«. Vsak encim deluje namreč na določeno vrsto hrane, zato se encimi med seboj ne morejo nadomeščati. Pomanjkanje ali celo odsotnost enega samega encima lahko vpliva na slabo počutje ali poslabšanje zdravja. Vsi encimi so rastlinskega izvora (predvsem iz glivic), so zelo stabilni in odporni na želodčno kislino tako, da podpirajo prebavo v celotnih prebavilih. Za najboljši učinek je potrebno vzeti eno kapsulo dvakrat na dan (ob glavnih obrokih).

Naravna alternativa v času menopavze

Kako poskrbeti za zdravo srce in ožilje

"" je bil dodan na seznam želja.