Vitamin B12 in kako jemanje B kompleksa lahko vpliva na kakovost življenja

Vitamin B12 ali kobalamin je strukturno največji in najkompleksnejši vitamin. Sestavljajo ga tako imenovani vitameri, nahaja pa se v prav vsaki celici našega telesa. Ker ga telo ne more proizvajati samo, ga je treba vnesti s hrano. Najti ga je mogoče v ribah, mesu, školjkah, govedini, ledvičkah, jetrih, perutnini, jajcih in mlečnih izdelkih. Med zaužitjem dotične hrane se vitamin B12 veže na beljakovine.

Zapleten postopek absorpcije se začne v želodcu z želodčno kislino in prebavnimi encimi. Ti vitamini se izločijo iz hrane, kjer se veže z beljakovino, ki jo tvorijo celice želodčne stene. S pomočjo beljakovine, imenovane intrinzični faktor, nato potuje do tankega črevesa, kjer se vpije. V telesu, kot eden izmed glavnih dejavnikov, sodeluje pri:

  • Delitvi celic
  • Tvorbi rdečih krvničk
  • Pretvarjanju hrane v energijo
  • Vzdrževanju tkiv in varovalnega ovoja okoli živcev
  • Tvorjenju DNK in RNK (genski material celic)

Kaj povzroča pomanjkanje vitamina B12 in kako ga prepoznati?

Vitamin B12  je pomembno hranilo, ki ga telo potrebuje za nemoteno delovanje. Njegovo pomanjkanje je resno, a ozdravljivo stanje. Do njega pride tedaj, ko prehrana ne vsebuje zadostne količine vitamina (veganstvo, vegetarijanstvo) oziroma ga telo ne absorbira pravilo. Še posebej pazljive morajo biti nosečnice ter doječe matere. Številne študije so pokazale, da kar 40 % ljudi trpi za pomanjkanjem vitamina B12. To so visoki odstotki, zlasti ker vemo, kako hude so posledice.

Vitamin B12 in kako jemanje B kompleksa lahko vpliva na kakovost življenja

Priporočen dnevni vnos vitamina B12 za odraslega je 2,5 µg na dan, za otroke do tretjega leta pa 1,5 µg. Toda kako pravočasno prepoznati pomanjkanje? Na žalost so nizke vsebnosti vitamina pogostokrat spregledane. Razlog za to so, čeprav hitro opazni, znaki in simptomi, ki pa jih mnogokrat zamenjamo za virozo, posledico stresa ali nezadostnega spanca.

Ob sumu na njegovo pomanjkanje je najboljše poseči po prehranskih dopolnilnih B12. Kaj pa tveganja? Ta so pravzaprav precej nizka, saj je B12 v vodi topen vitamin, zato neporabljeno količino telo zapusti v urinu.